sobota, 9 lutego 2013

kursy/szkolenia


Kiedy jesteśmy studentami na pełen etat a na weekendy jak na złość w branży pracy nie ma, warto przyoblec w coś swoje CV.
Z premedytacją mówię o szkoleniach jak o życiorysowym stroiku, ponieważ te darmowe, ogólnie dostępne (np. organizowane przez Uczelnię), zbyt wiele wiedzy nie przysparzają. Przez 1,5 h ciężko zostać menadżerem projektu.
Spotkałam się też ze stwierdzeniem, że szkolenia są dla zbyt ambitnych studentów i lepiej pójść na piwko, zamiast zgrywać ważniaka, ale stwierdzenie to, każdy będzie mógł zweryfikować indywidualnie po skończeniu studiów.Ciekawe jaki będzie bilans.



Zdarzyło mi się uczestniczyć w szkoleniu finansowanym przez UE, w którym razem z moją koleżanką z roku, byłyśmy najmłodszymi uczestniczkami.
Resztę ekipy stanowiły osoby prowadzące własne firmy, wśród nich Panie z agencji brandingowej. Szkolenie trwało cały dzień, zestresowana prowadząca nie zachęcała do uważnego słuchania, ale najważniejsza była przerwa kawowa.

Dzień powoli zaczęłam kwalifikować jako stracony, do momentu w którym zaczęłam rozmawiać z Paniami od brandingu.
Nie pracowałam wtedy a zależało mi na praktykach, spytałam więc, jak można zostać praktykantem w takiej firmie.
Okazało się, że jedna z Pań była właścicielką firmy a druga szefową działu i obie otwarcie zaprosiły do przyjścia na rozmowę. W innych okolicznościach taka rozmowa mogłaby mieć mniej przyjazny przebieg, a dzięki temu, że byłyśmy "wspólniczkami niedoli", relacje były bardzo swobodne(wszyscy mówili do siebie na"Ty".
Mój dzień został uratowany:)

Drugi rodzaj szkoleń, które się przydają, to te o nowych trendach.
Chyba nie trzeba mówić, dlaczego bycie na bieżąco jest ważne.

Konferencje - coś co lubię najbardziej.
Nie ważne czy to tematyka startupów czy nowych technologii, zawsze można spotkać tam ciekawych ludzi i dowiedzieć się czegoś nowego.
Gorąco polecam konferencję InfoShare, która odbywa się w Gdańsku, w tym roku ma być ścieżka marketingowa, więc na pewno nie przegapię.

Tak czy siak, warto korzystać ze szkoleń, szczególnie gdy nie pracujemy, to zwykle największa szansa na kontakt z branżą poza uczelnią.

Będę starała się publikować tu informacje o szkoleniach, które odbywają się w Trójmieście, więc proszę, jeśli natraficie na coś sensownego, to dorzućcie link.

Trochę zdyskryminuję facetów i polecę organizację PrzedsiębiorczaKobietaTrójmiasto, która organizuje darmowe szkolenia, na które warto zajrzeć.
FundacjaStudenckieForum BusinessCentreClub- szkolenia, porady i miejsce w zespole dla bardzo ambitnych studentów (mnie tam nie ma, ale na szkolenia wpadam;) )


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz